יום שני, 10 בספטמבר 2012

לנדוור, קפה לנדוור מאז ועד היום

ישבתי בפגישה, בקפה לנדוור, ופתאום אני מוצאת את עצמי לכל מקום בו אני מביטה אני רואה עיצוב גרפי, משובח, של פעם. 
השתקפות הלוגו על החלון
בכל הפנייה של המבט רואה את החיבור בין העבר והווה, הקפה האיכותי של פעם עם התייחסות העכשיות, הוא חלק מהאווירה שעושה את קפה לנדוור לכל כך נעימה, מהנה, ומשאירה עם טעם חזק ורצון לחזור.

הדפסה על המפית
עמודי פרסום של ת"א פעם מופיעה בכניסה בכל חנויות הרשת, עיצוב של כל פוסטר עם מחשבה מה יהיה בשלוב של אופי והמותגים של שנת ה 60 בת"א, התפוזים, טמפו, ואסם. ירידה לפרטים חשיבה על כל פינה במסעדה וכך הכניסו את האווירה של תל אביב בשנות ה-60 לכל חנויות הרשת. מתחת לשידה בכניסה ארגזי עץ עם תפוזים, לימונים שהיתה למיטב התוצרת הישראלית ולגאווה אמיתית.
במקום היו גם ארגזי תפוזים ולימונים אמיתיים, שהפיצו ניחוח של פרדס. כל האווירה היתה להכניס אותנו לתוך העולם הנוסטלגי של בניית הארץ. 

 קפה לנדוור, שהוקמה על ידי משה לנדוור שהצליח לברוח בעליית הגרמנים לשלטון הגיע לתל אביב ופתח האלנבי רח מרכזי בתל אביב של אז בית קפה הראשון מסוגו בארץ שייצר, קלה והכין את הקפה בעצמו, הלוגו שלהם אז היה מאוד מרובע, שחיבר בין הל 'בעברית והאות l באנגלית, וציור של כוס קפה קטן עם קווים המתארים את אדי הקפה של יצרנית הקפה הראשונה בישראל.
שיחזור העיצוב של פעם והדפסה מחודשת
העיצוב של הפחיות בהם נמכרו פולי הקפה או קפה הטחון מעטרים את כל חנויות רשת, הדפסה חוזרת ושיחזור העיצוב על הפחיות מחזירות את העטרה לקפה. פחיות בגדלים שונים, ההעמדה שלהם והחלוקה של הכוורת עץ לגדלים שונים מעצבת את הקיר הענק בכניסה ויוצרת שילוב בין עיצוב גרפי לעיצוב חלל מקסים המורכב משילוב של אלמנטים של פעם כמו קופסת תפירה לצד סיפולוקס, או מטחנת קפה לצד פתילה, ולצידם אלמנטים אחרים משוחזרים.
אבולוציה של הלוגו
חלק מהחשיבה היא אכן הירידה לפרטים בעיצוב הכוללת ובהתייחסות של כל פרט בכל שלב התפתחותי של הקפה, כפי שרואים בהדפסה של הלוגו אפילו על הכוסות, מפיות הנייר, כוסות הקפה, שקיות הנייר, חותמת גדולה על שקי היוטה הגדולים של הקפה.
 כך כל עסק צריך ליצור לעצמו את סל מוצרים המקיפה אותו על מנת לראות רציני ומקצועי, לא תמיד חייבים להשקיע  כל כך הרבה כסף, אפשר באמצעים נמוכים לחשוב על פתרונות מדליקים לעסק קטן, כשהולכים לצימר והסבון עטוף במדבקה עם הלוגו של הצימר, או שהמחברת אוחרים מוטבעת עם חותמת בכל עמוד עם השם של הצימר, או רפלקסולוגית שתתן גלויית טיפים רלונטיים וכך תאשר קצת יותר זמן בתודעתו של הלקוח. הרעיון הוא לנסות להשאיר בכל דרך אפשרית את הזהות עסקית זכירה אצל הלקוח בנחשף למוצר.
ובסוף, עם החשבון קיבלנו מארז המעוצב ברוח נוסטלגית של קפה ובתוכו שקית אריזה של קפה חדש, לטעום וכמובן לבוא ולקנות...

וכבר אמרתי שאני לא שותה קפה? אך תמיד נהנית לבוא להיות להריח ולקבל קצת ניחוח נוסטלגי..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה